Yoast mag het weten over die plugin? En er is meer!
De Yoast SEO Plugin is een veel besproken onderwerp op het internet. Informatie over Yoast is daarom vaak niet meer zo nieuw of innovatief. Wij gaan er daarom in dit blog niet heel diep op in; we leggen wel verbanden uit met je eigen websitepagina’s. Inmiddels zijn er zo’n 5 miljoen gebruikers van de plugin sinds de invoering in 2008. Het is een plugin waarmee je jouw website een soort SEO-boost kunt geven in Google. Inmiddels zijn we aanbeland op versie 7.3.0, die op 17 april 2018 gereleased is. De plugin is dus constant in ontwikkeling en WordPress is er steeds mee aan het werk. Dit om de kwaliteit ervan optimaal te houden en de gebruikersvriendelijkheid niet uit het oog te verliezen. Staar je echter niet blind op deze plugin en de welbekende “groene bolletjes”: we leggen in ons blog uit wat er in combinatie met de Yoast-plugin nog meer belangrijk is voor goede online zichtbaarheid en vindbaarheid in Google!
Yoast & bloggen
Bloggen is belangrijk om je online zichtbaarheid te vergroten. Door kennis te delen en te laten zien dat jij influencer bent op jouw vakgebied, gaat Google jouw website hoger waarderen in de gratis zoekresultaten. SEO – search engine optimization – is erop gericht om in de gratis zoekresultaten goed zichtbaar te zijn. Dit is een belangrijk onderdeel voor online activiteiten. Door continue kwalitatieve content aan te leveren aan de zoekmachines zoals Google, vergroot je de status en waarde van jouw website. De blogs die je plaatst, kun je middels het goed invullen van de Yoast plugin, natuurlijk wel ondersteunen om betere zichtbaarheid te genereren! Kies bij het invullen van die plugin zorgvuldig je woorden, let op het aantal karakters, let op de positie van deze keywords en zorg voor een uitnodigende tekst.

Afbeelding 1: onze homepagina in de Yoast plugin.
Gebruik je verstand bij de plugin!
De schrijfstijl die je toepast op je website, moet aansluiten bij de schrijfstijl die je in de Yoast-plugin verwerkt. De doelgroep niet uit het oog verliezen is ook hier weer een belangrijk aspect. Zorg dat je schrijft voor de lezer, je potentiële klant of trouwe volger. Natuurlijk is het belangrijk om begrippen te gebruiken die je doelgroep ook gebruikt en waar je op gevonden wil worden. Dit is common sense. Oftewel gezond verstand. Verdiep je in je klanten, de groep mensen die je wil bereiken en zorg voor duidelijkheid. Het doen van zoektermenonderzoek kan hierbij helpen.

Afbeelding 2: als je er niet uitkomt, bel je gewoon Contented!
Mocht je je tijdens het lezen van onze blogs afvragen, waarom de afbeeldingen van die mooie rode onderstreepte woorden bevatten: die heeft de Yoast-plugin toegevoegd, omdat we ze nog niet ’toegevoegd hadden aan onze woordenlijst’ met de rechtermuisknop. Ze vestigen trouwens wel de aandacht op voor ons belangrijke keywords, dus we dachten: we laten die kriebels staan. Bottom line van ons betoog van deze uiteenzetting over de Yoast plugin is dat alle pagina’s die je op een website toevoegt, wel degelijk baat kunnen hebben bij een goed ingevulde Yoast-plugin. Een groen bolletje geeft geen garanties, maar kan wel een toevoeging zijn voor online zichtbaarheid. Onze schrijvers hebben kennis van deze plugin, dus bij vragen over de Yoast plugin: stel ze aan onze specialisten.
Geen reacties