Voer een zoekterm in

5 redenen om niet te beginnen met bloggen

5 redenen om niet te beginnen met bloggen

Een blog starten is iets waar bedrijven, instellingen of ondernemers vaak aan denken. Bloggen levert immers online zichtbaarheid op. Zodra je start met bloggen op je website, trekt dit bezoekers en uiteindelijke worden dat volgers. Zodra deze volgers jouw blog vaker lezen en wellicht zelfs delen, kan dit een positief effect hebben op jouw doelstellingen: je conversie stijgt en je omzet groeit mee. Tevens wordt je gezien als autoriteit op jouw vakgebied, aangezien je kennis deelt over je branche. Het toepassen van SEO in je blogs, zorgt ervoor dat je website ook nog hoger scoort in de gratis zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Bloggen heeft zo te zien een hoop voordelen. Toch noemen we 5 redenen waarom ondernemers niet beginnen met het maken van een blog.

1. Geen tijd om te bloggen

Met stip op 1 is het argument “geen tijd“. Een goed blog kost tijd. Dat ontkennen wij als ervaren bloggers zeker niet. Als je met een blog voordelen wilt bereiken en volgers wilt creëren, is het inderdaad zaak om hierin tijd te investeren. Ondernemers (vooral MKB en kleinere ondernemers) zetten bloggen niet op nummer 1 van het prioriteitenlijstje als het gaat om online marketing. Adverteren (SEA) of koude acquisitie wordt vaak wel toegepast en kost – als je er goed over nadenkt – ook bakken met tijd! Hoe komt dat toch dat die tijd zo’n grote rol heeft op het niet beginnen van een blog? We snappen het absoluut en daarom biedt Contented goede en ervaren bloggers aan die deze tijdsinvestering voor ondernemers en bedrijven zal besparen. Deze geldelijke investering gaat zich dubbel en dwars terugverdienen en levert allereerst tijdwinst op!

2. Geen kennis over bloggen

Kennis over bloggen is een must. Bloggen vergt energie en is een vak. Want als je niet weet hoe je een goed blog kunt maken, heeft het geen zin om je dure tijd erin te investeren. Dit argument is een zeer begrijpelijke. Het is goed om te beginnen met een contentplan. Oftewel: ga nadenken over een planning van je blog en over de onderwerpen. Tevens ga je nadenken over de periodieke vorm van het blog. Daarnaast is het ook goed om het werk te verdelen om zo het bloggen beperkt onderdeel te laten zijn van je werkdag. Niet beginnen met het maken van een blog is dus op de tweede plaats “te danken” aan het feit dat bloggen een lastige bezigheid kan zijn.

3. Geen onderwerpen voor een blog

Het derde argument waarom je niet zou beginnen met een blog, is het ontbreken van onderwerpen voor op het blog! Natuurlijk! Want waar schrijf je over op je blog. Goede vraag. Vaak werkt het om met elkaar te brainstormen over het blog dat er moet gaan komen. Het kan het maken van een blog bevorderen en ervoor zorgen dat het gaat leven in de brouwerij. Online marketing kan best leuk zijn als je er met je team aandacht aan besteed. Blogonderwerpen komen dan vanzelf.

Contented_hoe_werkt_een_brainstorm_www.contented.nl

Afbeelding 1; brainstormen over blogonderwerpen

4. Bloggen is niet leuk

Bloggen kost tijd, levert niks op en daarnaast is het niet leuk! Tegen die argumentatie kunnen wij als bloggers natuurlijk niet op. Toch? Bloggen is een vak: ons vak. Wie vindt het nou niet leuk om op verjaardagen trots te vertellen wat je hebt bereikt op het werk? Het delen van successen en daar trots op zijn is toch menseigen? Bloggers doen niets anders! Bloggers delen kennis en vertellen waar hun bedrijf of instelling goed in is. Daarnaast geeft het energie, omdat je oneindig kunt vertellen waarom het zo leuk is wat je doet en wat je bedrijf kan. Bloggen is dus eigenlijk een heel menselijk fenomeen. Kennis delen en trots zijn op het feit dat je er veel vanaf weet. Daarnaast wekt dit vertrouwen op bij je lezers, volgers en bezoekers. Ze zijn eerder geneigd om je te geloven en zullen eerder bij je kopen.

5. “In mijn branche werkt dat niet”

Bloggen werkt in alle branches! Wel moet je goed nadenken over je doelgroep en hoe zij zich online begeven. Gedrag en kennisniveau is hierbij ook belangrijk om te onderzoeken. Het is erg belangrijk om je bereik hiermee af te kaderen. In ons blog over scannend lezen lees je waar goede (SEO) webteksten aan “moeten” voldoen. Het is belangrijk om onder andere af te stemmen welke doelgroep je in jouw branche aanboort. Meer hierover lees je in dat blog (mocht je dat willen). Bloggen zorgt voor online zichtbaarheid. Het maakt niet uit in welk werkveld je je bevindt. Elke markt heeft kennis om te delen. Dus elke markt heeft het in zich, om autoriteiten op het vakgebied te bieden. Zo’n online autoriteit kun je worden als je start met bloggen.

Redenen genoeg dus om niet te starten met bloggen. Geen tijd, geen zin, geen geld, geen kennis en geen onderwerpen. Contented helpt je hier graag bij. Neem gerust contact op met ons team, om eens van gedachten te wisselen over het maken van een blog.

 

Geen reacties

Plaats een reactie

Hallo, ik wil graag reageren op dit blog. Ik vind namelijk dat ...

Enter Captcha Here : *

Reload Image