Voer een zoekterm in

Test je eigen site en haal meer omzet uit jouw website

Test_je_eigen_website

Test je eigen site en haal meer omzet uit jouw website

Hoe haal jij omzet uit jouw website? Haal je überhaupt omzet uit je website? Tegenwoordig ‘moet’ je als ondernemer, bedrijf of ZZP’er online zijn. De websites die als ‘online visitekaartje’ gelanceerd worden schieten als paddenstoelen uit de grond… Wij krijgen het daar benauwd van. Dat is namelijk eeuwig zonde! Je kunt omzet uit jouw zakelijke website halen, als je site goed in elkaar zit uiteraard. Denk bijvoorbeeld aan goede content! Stel jezelf 4 eenvoudige vragen en ervaar hoe je jouw website eens van een andere kant kunt bekijken. Doe het en verdien geld met je website!

1. Richt jij je op je klant?

Online marketing, conversie, SEO, zoekmachine optimalisatie; termen waar we in de huidige tijd steeds meer mee te maken krijgen. SEO is in feite niet anders dan luisteren naar je klant. Jouw klant is naar iets op zoek. Stel je bent in de omgeving Apeldoorn op zoek naar een goede zakelijke blogger. Dan typ je de zoekterm ‘zakelijk blogger gezocht apeldoorn’ in. Je ziet dat Contented goed scoort op deze zoekterm.

Zoektermen onderzoek is zodoende erg belangrijk. Je verplaatst je in de wens van de klant. Luister naar de behoefte van je klant en vergeet niet: schrijf voor jouw lezer en niet voor Google. Jouw doelgroep is het belangrijkste. Zij gaan immers wat bij jou kopen, Google niet (waarschijnlijk).

Zoekresultaat Google blogger gezocht - Contented blogt

Afbeelding 1: zoekresultaat in Google wanneer je zoekt op ‘zakelijk blogger gezocht Apeldoorn’.

2. Wat is de uitstraling van jouw website?

De website van jouw bedrijf, instelling of onderneming moet een professionele uitstraling hebben. Dit zorgt voor vertrouwen bij eventuele belangstellenden. Als je zelf naar een blogger, SEO tekstschrijver of socialmedia-expert op zoek bent om dit aan uit te besteden, dan wil je een goed gevoel hebben bij de partij die dat voor je gaat doen. Een heldere opbouw van je website is daarbij van groot belang. Goede content uiteraard ook. Wanneer je goede content op jouw website hebt staan, straal je autoriteit uit. Door te laten zien dat je kennis hebt van jouw nichemarkt, voelen potentiële kopers zich sneller vertrouwd om een dienst bij je af te nemen.

Uiteraard is het anno 2016 vrijwel onmogelijk om geen responsive website te hebben. Een responsive website houdt in dat een webdesigner of developer zorgt voor een optimale weergave van de website, op verschillende apparaten. Denk hierbij aan een ‘gewone’ pc, desktop, mobiele telefoons, tablets en andere soorten mobiele apparaten (in het Engels noemen we dit ‘mobile devices’).

Professionele uitstraling website - Contented blogt

Afbeelding 2: professionele uitstraling website www.contented.nl. Helder, strak en duidelijk!

3. Hoe verleid jij je bezoeker?

Jouw potentiële klant is naar iets op zoek. Inmiddels weet je dat je daarop in kunt spelen door in je content gebruik te maken van de juiste zoektermen. Dan zijn we nu toe aan de volgende stap, namelijk verbinden en verleiden! Zorg ervoor dat de klant bij jou blijft, op jouw website blijft en overgaat tot actie! Dit kan door bijvoorbeeld goede zogenaamde ‘CTA-buttons’ (actieknoppen) aan te brengen op de website. CTA staat voor Call To Action.

Die zogenaamde ‘actie’ (of conversie) kan van alles zijn:

  • Het aanmelden voor een nieuwsbrief
  • Het overgaan tot bellen
  • Een mail sturen via het contactformulier
  • Een Facebookpagina liken
  • Opvragen van informatiefolders
  • Zullen we nog even doorgaan?

Doel is dus om jouw bezoeker tot actie aan te zetten. Probeer je bezoeker te binden aan jouw merk, organisatie of product. Dan komt de uiteindelijke actie ‘vanzelf’. Dit verbinden kun je doen met het maken van een blog, slimme socialmedia-activiteiten en bijvoorbeeld het houden van interessante evenementen. Je zult merken dat jouw zogenaamde conversie (jouw ‘websitedoel’) gaat stijgen!

4. (Hoe) meet jij je resultaten?

Meten is weten. Dit geldt zeker ook voor je website, blog en socialmediakanalen. We hebben dit al eerder gezegd in ons blog over de nulmeting. Met tools als Google Analytics en Google Search Console kun je zien hoe jouw website scoort en waar zwaktes zitten. Je kunt bijvoorbeeld zien hoelang bezoekers op jouw website blijven, welke pagina’s vaak bezocht worden en welke pagina’s vaak verlaten worden (dit wil je niet!). Hier kun je vervolgens je strategie op gaan aanpassen! Verleid de bezoeker om te blijven en over te gaan tot actie en gebruik daarvoor je meetresultaten.

Door je website serieus te nemen en je te beseffen dat je hiermee geld kunt verdienen, ga je uiteindelijk omzet genereren! Heb je hier geen tijd voor of kun je wel wat hulp gebruiken bij het beter maken van jouw website? We horen het graag!

Geen reacties

Plaats een reactie

Hallo, ik wil graag reageren op dit blog. Ik vind namelijk dat ...