Voer een zoekterm in

Pay-off, slogan of taglines vind je bij Contented

Slogan_tagline_payoff_nodig_Apeldoorn_maken

Pay-off, slogan of taglines vind je bij Contented

Slogans, taglines en pay-offs: nieuw bij Contented! Gezien we de vraag naar deze dienstverlening zagen toenemen, hebben we besloten dit prominenter op onze website weer te geven en aan te bieden. In dit blog geven we je wat meer informatie, leggen we je uit wat de voordelen zijn om dit door een bedrijf te laten maken en wat taglines, slogans en pay-offs voor jouw bedrijf kunnen toevoegen.

Wat is een slogan, tagline of pay-off?

Allereerst is het goed om te begrippen eens wat meer onder de loep te nemen. We doen dit kort, in een paar korte alinea’s. Dit zodat je een beeld krijgt wat de verschillen zijn van deze begrippen en waarom je ze kunt inzetten bij de online marketing van jouw bedrijf.

De slogan is een term die bij de meeste mensen wel een belletje doet rinkelen. Slogans worden vaak gebruikt in het licht van een kortdurende campagne. De leuzen kunnen zelfs seizoensgebonden zijn en zich specifiek richten op een bepaalt evenement, bepaalde periode of specifieke situatie. Slogans kunnen landelijk zijn, maar zich ook nog specifieker richten op provincies of zelfs plaatsnamen. Slogans zijn dus vaak verbonden met reclames en uitingen hieromtrent.

De tagline gaat al een stapje verder. Dit begrip zegt iets over wat een bedrijf wil uitstralen. Moderne taglines – in het Engels – zeggen al iets over wat een bedrijf doet of wil zijn. Het zijn ondertitels die een gevoel geven van wat jij als bedrijf doet. Taglines kun je ook in je header van je website pagina’s plaatsen. Als je dit op een creatieve manier doet, houd je de aandacht van de website bezoeker vast. Goede taglines; er zijn tal van voorbeelden van. Google maar eens. Misschien hebben wij ze wel geschreven!

Dan heb je ten slotte nog de pay-off. Deze zijn vaak wat dieper. Ze bevatten echt doelstellingen voor de lange termijn, zeggen iets over de missie en visie van het bedrijf en waar het bedrijf voor staat. Ook als de pay-off maar 1 woord is, kan dit alles zeggen over de ambities van een bedrijf. Herkenning is een belangrijk doel van een goede pay-off.

Voordelen van een slogan, tagline of pay-off

Het verzinnen van een slogan die bij de mensen blijft hangen, zit hem in zaken als woordkeus, originaliteit en humor. Overigens komt het vaker voor dan je denkt, dat slogans die mensen hebben onthouden helemaal niet gekoppeld worden aan een merk! Dan is de vraag of het nut heeft gehad, of dat het vooral een leuke tagline was. Het is dus zaak om vooraf goed na te denken over het koppelen van jouw merk, aan die ene pay-off, tagline of slogan.

Het maximaal aantal woorden of het beste aantal woorden van een tagline bestaat eigenlijk niet. Dat is één van de vragen die we bij Contented regelmatig zien langskomen. Het gaat er met name om dat het past bij je uitstraling. Je kunt er zelfs aan denken om één tagline, slogan of pay-off uit te breiden binnen je bestaande markt. Kleine aanpassingen aan je slogan, in bijvoorbeeld een ander seizoen, kunnen ervoor zorgen dat de bekendheid groeit.

De grote voordelen van goede slogans, taglines en pay-offs zijn dus dat er met een koppeling naar jouw merk, een herkenbaarheid bij jouw doelgroep ontstaat, bekendheid ontstaat in het land of jouw target regio, mensen in één oogopslag kunnen zien waar je voor staat als bedrijf en jouw positie in de markt kunnen verstevigen.

Informatie over slogans

Onze tekstschrijvers, bloggers en slogan ontwerpers graag met je mee over het maken van die beste slogan voor jouw bedrijf. Neem contact op voor meer informatie over onze nieuwste dienst: het maken van unieke slogans, taglines en pay-offs. Doe het nu zodat jij uiteindelijk de beste oneliner krijgt die je verdient!

Geen reacties

Plaats een reactie

Hallo, ik wil graag reageren op dit blog. Ik vind namelijk dat ...

Enter Captcha Here : *

Reload Image