Een logo ontwerpen, dat moet je niet zelf doen!
Ondernemers en MKB Nederland opgelet. Ben je in de situatie dat je een eigen bedrijf wil beginnen? Of ben je van plan om je huisstijl of logo aan te passen? Een logo ontwerpen voor je bedrijf, dat is een vak apart. In dit blog lees je aan de hand van ons eigen logo, een aantal belangrijke voorwaarden waar een goed werkend logo aan moet voldoen. Dit kun je als bagage meenemen naar het externe bureau dat jouw logo gaat maken. Doe het vooral niet zelf. Doe waar je goed in bent! Wij bleven ook schrijven en webteksten vullen, terwijl een ander ons logo bedacht…
Een logo laten maken
Er zijn veel (gratis) tools te vinden op het internet, die jou beloven te helpen met het maken van een pakkend en werkend logo voor je bedrijf. Wij zijn daar geen voorstander van. Natuurlijk kun je wel je eigen creativiteit gebruiken en je eigen inbreng hebben, maar het uiteindelijke design van je logo moet je overlaten aan specialisten.
Een goed logo
Leer het nu volgende lijstje uit je hoofd voordat je naar je logodesigners gaat. Wees kritisch en ga alleen akkoord met het allerbeste. Voeg daar je creativiteit aan toe en vanaf dat moment: laat het los en heb plezier. Jouw logo:
- Bevat jouw smaak en creativiteit
- Past bij je doelgroep
- Is herkenbaar
- Dekt de lading van jouw diensten
- Heeft een passend lettertype (font)
- Is of lijkt eenvoudig
- Is tijdloos
- Is geschikt voor verschillende (online) media
- Is in zwart-wit ook sterk
- Is beeldend
Logo Contented
Wij hebben onze bedrijfsnaam Contented gebruikt als uitgangspunt voor het logo. Contented biedt (startende) ondernemers in Nederland specialisten voor het schrijven van content (teksten). Dit doen we voor websites, SEO blogs en social media kanalen. Ons belangrijkste doel daarbij is tevreden klanten. Contented is het Engelse woord voor tevreden. Het symmetrische logo van Contented is een zogenaamd anagram (lettermix) van onze bedrijfsnaam en bestaat uit 3 onderdelen.
De hoofdletter C –
De buitenste ring van het logo staat voor de hoofdletter C. Dit is de eerste letter van onze bedrijfsnaam. Tevens kun je hier met een beetje fantasie de ‘c’ van copyright of copywriter(s) in zien.
De hoofdletter O –
De middelste ring heeft de vorm van de hoofdletter O. Dat is de tweede letter van onze bedrijfsnaam.
Anagram Contented –
Het midden van het logo bestaat uit de resterende letters van het woord Contented. Kun je ze er allemaal uithalen en heb je je nek weer in de normale (gezonde) stand staan? Lees dan gerust verder. Dit was nog niet alles namelijk. De drie onderdelen van het logo van Contented staan tevens symbool voor de drie diensten die we aanbieden, namelijk:
Een strak lettertype
Het lettertype (font) dat je kiest moet passen bij je producten of diensten. Het gekozen font van Contented is zeer strak vormgegeven. Dit past bij onze overtuiging dat we ons gespecialiseerd hebben binnen een aantal kaders. Op die manier willen wij het bedrijfsleven in Nederland helpen met onze specialismen; bloggen, (SEO) teksten schrijven en social media beheren. Helder toch? Als je ten slotte naar de bedrijfsnaam onder ons logo kijkt, zie je dat deze evenwijdig aan de buitenkanten van het logo is geplaatst. Dit maakt het logo tot één mooi geheel.
Ben je geïnspireerd door dit verhaal, of wil je meer weten over ons proces? We horen het graag dus neem gerust contact op.
Geen reacties