Voer een zoekterm in

Maak een scorende homepagina met deze 3 eenvoudige tips!

Contented_Apeldoorn_Homepagina_Header

Maak een scorende homepagina met deze 3 eenvoudige tips!

Ondernemers die beginnen met een eigen bedrijf, willen ook online zichtbaar zijn. Gevonden worden in Google is belangrijk. Scoren op het internet en daar klanten aan overhouden, is anno 2017 eerder een must dan een last. Zonder website besta je niet als instelling. Een website maken en vullen met goede content is de eerste stap richting het online zichtbare bestaan. Je homepagina – oftewel de eerste pagina van je nieuwe website – is als het ware de etalage van je winkel. Het is net als je contactpagina één van de belangrijkste pagina’s van je site. Hoe zorg je voor een goede start?

1. Maak een duidelijke header

Een header is kortweg de bovenkant van je website. Bij de meeste website tref je in de header een logo aan, het menu (de navigatie) en soms een banner. Ook op de homepagina van onze website staat linksboven het logo van Contented, gevolgd door onze abonnementen (blogabonnementen, contentabonnementen, SEO en socialmedia-abonnementen). Helemaal rechts tref je de contactgegevens aan. Het is belangrijk dat je deze header intuïtief en eenvoudig inricht of laat inrichten door een webdeveloper. Zodra een bezoeker op je website komt, moet het direct duidelijk zijn wat je doet en wat je hem of haar kunt bieden. Het is hierbij belangrijk dat je er rekening mee houdt, dat dit voor alle devices geldt. Een responsive website helpt hierbij.

Op onze homepagina zie je – zoals we dat in vakjargon noemen – “boven de vouw” wat Contented uitvoert. Zonder dat je naar beneden hoeft te scrollen zie je dat wij professionele bloggers bieden, SEO-tekstschrijvers in de etalage hebben staan (onze contentvullers) en socialmedia-experts voor jouw bedrijf klaar hebben zitten. Het is dus erg belangrijk dat je overbrengt wat je over wílt brengen! Less is more. Maar anderzijds is ook in 2017 content king. Een afbeelding op je homepagina – inclusief goede alttekst – kan ook helpen om uit te beelden wat je doet. In de slechts 8 seconden die je online slechts hebt om bezoekers vast te houden, is immers alles wat helpt meegenomen. Toch?

Contented_Apeldoorn_Homepagina_Bloggen_SEO_Socialmedia

Afbeelding 1: “boven de vouw” is duidelijk wat Contented je te bieden heeft.

2. Schrijf een pakkende eerste zin

Als je op de homepagina van een website terecht komt nadat je een tijdje hebt zitten Googelen, dan wil je meteen zien wat je allemaal kunt verwachten als je met deze partij in zee gaat. Stel: je bent op zoek naar een blogger, een tekstschrijver of socialmedia-tijger in de buurt van Apeldoorn en je komt op de website van ons terecht. Op zo’n moment is het belangrijk dat jij als potentiële klant direct een indruk krijgt, van wat het jou oplevert als je bij ons een samenwerking aangaat. Onze eerste zin (slogan of tagline) geeft een voordeel aan, namelijk dat je meer omzet zal gaan maken als je jouw ‘contentcreatie’ aan een schrijver van ons team uitbesteedt. Daaraan voegen we ook nog eens toe, dat je nieuwe klanten zal scoren en in welke vorm we die hulp precies aanbieden: abonnementen.

Contented_Apeldoorn_Homepagina_Header

Afbeelding 2: de “openingszin” van Contented. Duidelijk en positief.

3. Zorg voor persoonlijke en scanbare content

OK. Natuurlijk schrijven wij teksten om in Google goed gevonden te worden in de gratis zoekresultaten. Maar het belangrijkste is uiteraard dat je je content op je homepagina (maar ook op de rest van je website) richt op je doelgroep. Jouw bezoekers, klanten en potentiële kopers moeten snappen wat je doet en het idee hebben dat ze bij jou gaan vinden wat ze zoeken. Het maakt hierbij niet uit wát je aanbiedt. Als het maar duidelijk, persoonlijk en correct is. Onze homepagina bestaat uit scanbare contentWij hebben uitgebreide content geschreven en webteksten bedacht die indruk maken op de bezoekers. Korte alinea’s met waardevolle informatie, is belangrijk om je bezoeker vast te houden op je website. Ook hebben we laten zien wat de werkwijze is van ons team van tekstschrijvers, om je vervolgens te verleiden om op onze CTA (call-to-action) te klikken. 

De homepagina van jouw website is doorslaggevend om je bezoekers vast te houden. Een goede header, professionele eerste zin (slogan) en kwalitatieve content (webteksten) zijn hierbij essentieel. Mocht je hier nou mee worstelen – je bent niet de enige – aarzel dan niet om ons eens te benaderen. We helpen graag!

Geen reacties

Plaats een reactie

Hallo, ik wil graag reageren op dit blog. Ik vind namelijk dat ...