Voer een zoekterm in

Nieuw: hitteplan en 5 tips van Contentedtijdens deze recordtemperaturen!

Nulmeting_uitvoeren_website_2018

Nieuw: hitteplan en 5 tips van Contentedtijdens deze recordtemperaturen!

DIt is het herschreven blog van 1 augustus 2018.

Een nulmeting maken we tijdens deze warme dagen, waarschijnlijk niet zo snel mee. De eerste hittegolf in Nederland is inmiddels voorbij, maar er staat een tweede voor de deur. Contented schrijft gedurende deze dagen gewoon door, we maken webteksten, vullen websites met lekkere content en bloggen er op los! Wat doe jij tijdens deze warme dagen aan online marketing? Lees onze 5 tips in het Contented Hitteplan!

Tip 1: drink genoeg tijdens het bloggen

In Nederland is sprake van een officiële hittegolf als er gedurende tenminste 5 dagen elke dag 25 graden of hoger wordt gemeten in De Bilt, waarvan er zeker 3 dagen ten minste 30 graden zijn. Dat haal je niet zomaar, maar gezien de gele grasvelden in het hele land is het zeker en vast gelukt. Tijdens deze warme dagen is drinken key. Tijdens het schrijven van onze webteksten, hangen wij dan ook meerdere malen per dag aan de kraan! Enkel ijskoud water is dan weer niet goed voor je. Doseren is dus altijd belangrijk. Doseren met letters ook tijdens het bloggen of schrijven. Focus je op een bepaald onderwerp, zodat de lezer of volger begrijpt wat je bedoelt en waar je heen wilt met de content.

 

Contented_hitteplan_nulmeting_Apeldoorn

Afbeelding 1; een nulmeting qua temperatuur zullen we niet snel tegenkomen deze dagen.

Tip 2: schrijf een marketingplan (in de schaduw)!

Nu je toch hele dagen binnen zit – in de airconditioning – of buiten vertoeft in de schaduw, dan kun je deze tijd maar het best goed benutten! Start met het opstellen van een marketingplan. Een contentkalender helpt je bij het structureel posten van goede content. Denk vooraf goed na over je onderwerpen, je ritme en je structuur. Verlies hierbij nooit je lezers uit het oog! Voor hen schrijf je immers je blogs of nieuwsberichten. Heldere doelen, SMART geformuleerd, zijn belangrijk in een marketingplan. Zorg ervoor dat je concrete zaken beschrijft. Dat houdt het simpel en effectief.

Tip 3: houd andere schrijvers in de gaten

Het is belangrijk om je medemens – en met name de oudere doelgroep – deze dagen wat meer aandacht te geven. Ze hebben het soms lastig. Tevens is de drinkprikkel bij ouderen vaak minder, hetgeen er voor zorgt dat je deze mensen moet tippen om te drinken. Ook online moeten we elkaar in de gaten houden. Aangezien we nu tijdens loze uurtjes, meer op het internet surfen, is het zaak om ook hier elkaar in de gaten te houden. Zorg dat je online zichtbaar bent tijdens deze dagen. Mensen speuren urenlang het internet af! Veel meer energie voor andere dingen hebben we namelijk niet! Val je hierbij op op sociale media, bijvoorbeeld met inhakers of humor? Dan kan dit je omzet verhogen!

 

Afbeeldingsresultaat voor code writing

Afbeelding 2; code rood, code oranje, code geel en “code writing” vandaag tijdens de hitte! (snap je hem?)

 

Tip 4: laat je volgers niet in de (zonne)steek!

We begrijpen dat bloggen of periodiek teksten de ether in slingeren, niet je dagelijkse hobby kan zijn. En daar zijn we blij mee, anders hebben wij geen werk. Toch is het belangrijk om ook nu je volgers op je wenken te bedienen. Ze verwachten maandelijks, wekelijks, misschien wel dagelijks een nieuwsupdate van jou. Als je ze dit eenmaal beloofd hebt, gaan ze dit verwachten. Het is dan ook zaak om dit tijdens de zomermaanden vol te houden. Neem deze maanden dus ook op in je contentplan. Verdeel het werk, wijs schrijvers toe aan elk onderwerp en publiceer! Lukt het je niet? Dan is ons blogabonnement wellicht iets voor jou!

Tip 5: voel je vooral ook content!

Geniet ervan! Schrijven is leuk. Bloggen misschien wel leuker. Te warm, te koud, teveel regen, te weinig regen. In Nederland is het niet vaak goed. De belangrijkste tip van onze tekstschrijvers, bloggers en socialmedia-experts is dan ook: enjoy! Voor je het weet is het voorbij. Voel je content!

Geen reacties

Plaats een reactie

Hallo, ik wil graag reageren op dit blog. Ik vind namelijk dat ...