Voer een zoekterm in

Blogverwaarlozing? Wij bieden eerste hulp! (EHBB)

Contented_Zomeractie_2016_10%korting

Blogverwaarlozing? Wij bieden eerste hulp! (EHBB)

Blogverwaarlozing: als ervaren bloggers zien we het helaas te vaak. Het doet ons pijn aan de ogen en eerlijk gezegd worden we er ook wel een beetje verdrietig van. Vol goede moed beginnen veel bedrijven – en ook particulieren – aan een blog. Een blog maken is immers goed, je creëert content en het levert uiteindelijk geld op. Maar dan, na een aantal maanden, komt de sleur erin. Wat doe je dan? Opgeven? Je blog verwaarlozen? We zien deze blogverwaarlozing regelmatig. Wij bieden EHBB: Eerste Hulp Bij Blogverwaarlozing. Lees in ons nieuwst blog wat je moet doen om te zorgen dat jouw blog niet eerloos ten onder gaat.

Blogs gaan niet op vakantie

Met name tijdens vakanties zien we regelmatig blogs offline gaan. Even lekker een aantal weken niet bloggen. Enorm zonde! Juist tijdens de vakantiedagen is men online. Consumenten, potentiële klanten, zakelijke relaties: massaal wordt er tijdens de vakantiedagen gesurft op het internet. Vanaf het strandbedje, vanuit de hotelbar, tijdens de lunch: men gaat op zoek naar de dienst die jij aanbiedt! Blog je niet voor hen, blog dan alsnog door voor diegenen die jou het hele jaar al volgen. Jouw trouwe volgers verwachten inmiddels namelijk een fijn blog van jou, want dat deed je toch altijd wekelijks? Raak hen in de zomer niet kwijt.

Wees online zichtbaar en schrijf door. Juist tijdens vakanties levert periodiek bloggen optimaal online zichtbaarheid op.

Ritmisch bloggen

Schrijf je blog volgens een vast en periodiek ritme. Bloggen moet onderdeel worden van het werkpallet. Elke functie in een bedrijf heeft vaste onderdelen. Vaste taken die steeds weer terugkeren. Maak van bloggen een vaste taak, voeg het bij het takenpakket en beleg het bij een vast persoon. Als dat te concreet is, kun je er ook voor kiezen om bloggen onder te brengen bij een afdeling. Verdeel het schrijfwerk en bedenk gezamenlijk onderwerpen om over te bloggen. Mindmappen is hierbij een effectieve manier. Zie afbeelding 1 voor een voorbeeld van een mindmap (over bloggers uit Apeldoorn). Schrijf zoveel mogelijk blogonderwerpen op die te maken hebben met jouw thema. Wekelijks is er op deze manier iemand aan de beurt om een lekker blog te schrijven. Maak een contentkalender en wijs namen toe. Nadeel van deze verdeling is de verschillende schrijfstijl en zogenaamde ‘tone of voice’ van iedere blogschrijver. Een optimist ziet dit echter weer als een voordeel.

Contented_mindmap_bloggers_socialmedia experts_tekstschrijvers

Afbeelding 1: mindmap voorbeeld over Contented (in toepasselijk zomerse vorm).

Meet de blogresultaten

Vier je successen! Bloggen levert als het goed is traffic op. Verkeer naar jouw website via de zoekmachines of beter nog via iemands favorieten. Dat zijn echte volgers. De geschreven blogs – en die bezoekers op je website – kunnen dus resulteren in meer omzet. Mits je conversie goed is uiteraard. Met andere woorden: periodieke blogs trekken bezoekers aan, maar die bezoekers moeten dan nog wel doen wat jij wil namelijk zich aanmelden op een nieuwsbrief, jouw product of dienst kopen, zich ergens voor inschrijven of andere doelstellingen waarmaken die jij aan je website gesteld hebt.

Door de resultaten van je ritmische blog te meten (wekelijk, maandelijks), kun je de – hopelijk goede – resultaten zichtbaar maken. Die successen moet je met elkaar gaan vieren. Doe ook dit structureel. Het helpt. Echt.

Heb lol in bloggen

We kunnen ons het bijna niet voorstellen dat er mensen zijn die het niet met de bloggers van ons eens zijn maar: bloggen is leuk! Zie de fun van het schrijven van blogs in. Kennis delen, autoriteit zijn op je vakgebied, creatief bezig zijn, een professionele uitstraling ontwikkelen: het zijn stuk voor stuk voordelen en leuke aspecten van bloggen. Dit geeft toch dé motivatie om door te bloggen en ook tijdens lastige periodes door te schrijven? Stel je trouwe volgers niet teleur door te stoppen met bloggen, schrijf door en heb er plezier in.

Mocht je alsnog niet de kracht hebben om – tijdens bijvoorbeeld de aankomende zomer – door te bloggen op jouw website: laat het ons dan weten. Met de zomeractie van Contented bloggen we jou de zomer van 2016 door en zorgen we voor jouw online zichtbaarheid terwijl jij even lekker helemaal offline gaat.

 

Geen reacties

Plaats een reactie

Hallo, ik wil graag reageren op dit blog. Ik vind namelijk dat ...