Voer een zoekterm in

Ben jij een zichtbare ondernemer?

Ben jij een zichtbare ondernemer? - Contentedblogt

Ben jij een zichtbare ondernemer?

Als zelfstandig ondernemer is het zaak om jezelf of je eigen bedrijf continu te positioneren en goed in de markt zetten. In het blog ‘Een eigen bedrijf starten, heb jij het in je?’ hebben we beschreven dat 1 op de 5 banen in Nederland een zelfstandigenbaan is. Als zelfstandig ondernemer heb je natuurlijk de mooiste baan die er bestaat. Geen orders van hogerhand, je eigen werktijden, je eigen plan. Iedere dag opnieuw je ‘eigen ding doen’. Om dit prachtige vak te kunnen blijven uitoefenen moet je zichtbaar zijn voor potentiële opdrachtgevers, en natuurlijk voor je huidige klanten. Ben jij een zichtbare ondernemer?

Hoofd boven het maaiveld

Opvallen in de menigte is belangrijk bij ondernemen. ‘Je hoofd boven het maaiveld uitsteken’, is een uitdrukking die we wel eens voorbij horen komen in het dagelijks leven en die daarbij past. Als ondernemer is het belangrijk om onderscheidend te zijn en af en toe eens wat anders te doen dan de rest. Kies hiervoor wel de manier die bij je past en ga geen dingen doen waar je jezelf niet prettig bij voelt. Dat werkt averechts. Let daarnaast ook op wat er bij je bedrijf, uitstraling en je potentiële klanten past. Hierdoor sla je de plank als het goed is niet mis en vind je aansluiting. Wees creatief en doe wat goed voelt, is hierbij de moraal.

Online zichtbaarheid

Anno 2016 durven wij te stellen dat het vrijwel onmogelijk is om een ‘eigen zaak’ te hebben, zonder dat je een website hebt. Dit is een goede basis om vanuit te vertrekken. Veel potentiële klanten doen online onderzoek op gebied van prijs, inhoud maar zeker ook (online) uitstraling van bedrijven. Naast deze website – uiteraard met goed doordachte content die je een expertstatus bezorgt – is het belangrijk om social media bij te houden. Veel ondernemers doen dit ‘erbij’ en daar gaat het meestal fout. Het is een vak. Social media strategie werkt alleen als je het met een goed doordacht social media plan aanpakt. Steeds vaker worden hiervoor externe bureaus ingeschakeld (en online vergeleken). Heb jij het juiste bureau al gevonden?

Op de zeepkist

Sleuren langs de deuren. Het moet in je zitten, maar jezelf in de strijd gooien om binding te creëren met huidige en toekomstige klanten, is nog steeds doeltreffend. Leg je klanten in de watten, neem ze mee naar je bedrijf, geef rondleidingen en denk eraan om successen met ze te vieren als een mijlpaal is bereikt. Pak een podium dat bij je past – groot of klein dat maakt niet uit – om jouw kennis en expertise te delen. Het zal veel mensen inspireren en het zal jou kansen opleveren. Hierbij dezelfde moraal als zojuist: wees creatief en doe wat goed voelt. Dat resulteert in een gunfactor voor jou als zichtbare ondernemer.

Hulp nodig bij het online zichtbaarder worden van jouw bedrijf of onderneming? We horen het graag!

Geen reacties

Plaats een reactie

Hallo, ik wil graag reageren op dit blog. Ik vind namelijk dat ...